Categorieën

Wat leer je tijdens een training persoonlijk effectiviteit? Tijdens een training persoonlijke effectiviteit leer je efficiënter werken op een manier die bij jou past. Zo ben je weinig energie kwijt aan randzaken, zoals je mail wegwerken, en kun je focussen op de werkzaamheden die echt belangrijk zijn en waar je plezier uithaalt. De vaardigheden die je leert tijdens een cursus persoonlijke effectiviteit worden ook wel soft skills genoemd en zijn heel divers.

Wat is belangrijk bij persoonlijke effectiviteit?
De rode draad bij de meeste persoonlijke effectiviteit trainingen is dat je goed leert kijken naar je huidige capaciteiten. Zo krijg je helder in beeld welke vaardigheden en competenties je nog kunt ontwikkelen om persoonlijk en professioneel effectiever te werk te gaan. Dus ga eens bij jezelf na: welke taken stel je altijd uit, waar blokkeer je en wanneer voel je de energie wegvloeien uit je lijf? Daar valt de winst te halen.

Voor wie zijn de persoonlijke effectiviteit cursussen?
Iedereen heeft baat bij een cursus op het gebied van persoonlijke effectiviteit. Je bent namelijk nooit overal goed in. Misschien wil je leren hoe je meer uit je tijd haalt, of wil je beter leren communiceren. Het kan ook zijn dat je tegen problemen aanloopt zoals stress, verandering of onzekerheid. Dat is niet gek, iedereen krijgt hier mee te maken. Belangrijk is dat je je probleem gaat oplossen, want dan hou je energie over. Dat kan vaak al met een één- of tweedaagse training. En het mooie van een training persoonlijke effectiviteit, is dat je er altijd wat aan zult hebben, wat voor carrière switch je ook maakt.