Ondernemen zit in je bloed en vooruitgang zit in je hoofd, maar hoe krijg je je mensen in jouw strategie mee?
We geven jou in de cursus Algemeen management de kennis en structuur om dit aan te pakken.
Geen eindeloze verhalen over anderen die succesvol zijn, maar tools waarmee je de volgende dag verandering kunt doorvoeren in je eigen organisatie.
Cursus Agressiepreventietraining (halve dag)
Cursus Agressiepreventietraining
Dagelijks contact met mensen is prettig. Dit contact verloopt vaak ook soepel, het maakt de werkzaamheden leuk. Helaas gaat het af en toe ook fout. Terwijl een medewerker altijd klantvriendelijk moet zijn, kan een klant of collega plotseling heel onvriendelijk, onredelijk of zelfs agressief uit de hoek komen. Door het volgen van de gerichte cursus Agressiepreventietraining leer je hoe je om kan gaan met agressie. Tijdens deze praktische cursus leer je omgaan met dergelijke mensen. Ook leer je de spanning tijdens een agressieve uitspatting te verminderen. Met een acteur bootsen we levensechte situaties na, daardoor is het effect maximaal.
Omgaan met agressie: wat leer je precies?
Tijdens de cursus ontvang je meer kennis over verschillende vormen van lastig gedrag. Daarnaast wordt er tijdens de cursus dieper ingegaan op agressie. Je leert de-escalerende vaardigheden en technieken en leert over je eigen houding bij lastig gedrag en agressie.
De cursus wordt op diverse locaties in Nederland aangeboden in de avonduren.
Inhoud cursus Agressiepreventietraining
Tijdens de cursus komen de onder andere volgende onderdelen aan de orde:
- Ervaringen met lastige mensen en agressie
- Lastig gedrag, onderverdeling in de vier typen
- Interventies bij lastige mensen
- Theoretische onderbouwing begrip agressie
- Uitleg frustratie en instrumentele agressie
- Basishouding/professionele houding bij de verschillende vormen van agressie
- De-escalerende interventies en technieken
Bij deze cursus over omgaan met agressie ga je zelf ook aan de slag. Met behulp van een professionele acteur kun je diverse realistische situaties oefenen.
Voor wie?
Deze cursus is vooral geschikt voor medewerkers die in direct contact met klanten staan en waarbij de klant agressief gedrag kan vertonen.
Het is ook mogelijk deze cursus op locatie te laten uitvoeren.
Certificaat Omgaan met Agressie
Aan het einde van de cursus ontvang je een certificaat van deelname.
Interesse in meer communicatie cursussen? Kijk dan bij alle communicatie cursussen van CursusGeregeld.nl