Cursus Communicatieve vaardigheden + Code 95 (1 dag)
Cursus Communicatieve vaardigheden + Code 95
Er komt veel kijken bij de dagelijkse omgang met je klanten. Wat vindt je klant belangrijk en hoe wenst hij behandeld worden? Welke verwachtingen heeft je klant? Iedere klant heeft weer andere verwachtingen. Welke kwaliteiten van je bedrijf en medewerkers sluiten hierbij aan? Hoe is de communicatie, houding en ook uitstraling naar je klanten? Hoe wordt er omgegaan met klachten en hoe wil je ook omgaan met klachten?
De wensen van je klant staan centraal in deze cursus Communicatieve vaardigheden + code 95. Je leert om door de ogen van je klant naar jezelf en je organisatie te kijken.
Inhoud
Tijdens de cursus komen onder andere de volgende onderwerpen aan de orde:
Theorie:
- Kenmerken van klantgericht werken
- Representativiteit en ook beroepshouding
- Klantwensen en ook klantbenadering
- Commercieel gedrag, uw persoonlijke klantgerichtheid
- Klachtenafhandeling, klachten bieden ook kansen
- Mondelinge en ook schriftelijke communicatie
- Omgaan met weerstanden, emoties en ook conflicten (theorie en rollenspel)
Praktijk:
- Rollenspel klant en chauffeur
- Klachten (case rollenspel)
- Omgaan met weerstanden (theorie en rollenspel)
Afronding van de cursus Communicatieve vaardigheden + Code 95
Na afloop van de cursus ontvangt men een certificaat. Dit certificaat heeft een geldigheid van 5 jaar.
Deze cursus staat bij het CBR geregistreerd onder de code U14-1 Communicatieve vaardigheden.
Misschien ben je meer geïnteresseerd in de cursus Verkoop en Acquisitie? Klik dan hier.