Cursus Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren (1 dag)
Cursus Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren
Je wilt geen renteverlies lijden en ook de geldstroom moet niet in gevaar worden gebracht. Daarom wil je elk betalingsrisico uitsluiten. Logisch! Maar hoe leid je een effectief en verantwoord credit management beleid? Hoe verander je het betaalgedrag van je debiteuren zonder de relatie op het spel te zetten? De telefoon is een toegankelijk en nuttig instrument om openstaande vorderingen te incasseren. Maar hoe kun je je boodschap effectief overbrengen?
Tijdens deze cursus Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren gaan we je uitleggen hoe je op een effectieve manier je debiteuren benadert!
Voor wie is deze cursus?
Deze cursus Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren is bestemd voor mensen die hun vaardigheden willen verbeteren om openstaande vorderingen (sneller) te incasseren. Op een praktijkgerichte manier vaardigheden opdoen en ook kennis verwerven op het gebied van debiteurenbeheer en telefonische incasso. Je leert je debiteuren goed te beheren en hen snel en efficiënt te benaderen. Je kan risico’s verkleinen en je kosten op debiteuren verlagen.
Deze cursus behandelt onder andere de volgende onderwerpen:
- Het belang en de voordelen van debiteurenbeheer
- Verschillende credit management producten
- De gespreksopbouw van het incassogesprek
- Omgaan met weerstanden en smoezen
- Effectief vragen stellen
- Omgaan met lastig gedrag van debiteuren
- Afronding en afsluiting van het gesprek
Wil je meer informatie over de cursus?
Je kunt ook altijd even contact opnemen met ons als je nog vragen hebt. We helpen je daar graag mee verder.
Ben je al aan meer kennis toe? Dan is waarschijnlijk de vervolgcursus Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren iets voor jou!
Voor wie Deze training is bestemd voor mensen die hun vaardigheden willen verbeteren om openstaande vorderingen (sneller) te incasseren. Op een praktijkgerichte manier vaardigheden opdoen en kennis verwerven op het gebied van debiteurenbeheer en telefonische incasso. Je leert je debiteuren goed te beheren en hen snel en efficiënt te benaderen. Je kan risico’s verkleinen en je kosten op debiteuren verlagen. Deze training behandelt de volgende onderwerpen: • Het belang en de voordelen van debiteurenbeheer; • Verschillende credit management producten; • De gespreksopbouw van het incassogesprek; • Omgaan met weerstanden en smoezen; • Effectief vragen stellen; • Omgaan met lastig gedrag van debiteuren; • De afronding en afsluiting van het gesprek.