Klantgericht verkopen in de detailhandel

Deze cursus is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel. Zij willen hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel versterken en betere verkoopresultaten willen behalen. De belangrijkste doelstelling van deze cursus is het vergroten van de persoonlijke invloed. Meer aandacht en interesse te tonen, door meer en betere gesprekken te voeren en klanten weer belangrijk te maken.

Dagcursus
Nederlands
* De vermelde prijzen zijn exclusief btw.

Cursus Klantgericht verkopen in de detailhandel

Kun jij je goed inleven in de wensen van je mondige en kritische klant? Kun je hem of haar een actief advies geven? Hoe belangrijk is de klant voor je, en hoe laat je dat nou eigenlijk merken? Wil jij de concurrentie altijd een stap voor blijven? Dan moet je jouw invloed als verkoper aanwenden. Dat behandelen we in deze cursus Klantgericht verkopen in de detailhandel.

Je leert als verkoper dat jij veel invloed hebt. Deze persoonlijke invloed kan je op een effectieve manier benutten. Nadat je de cursus hebt gevolgd weet je op welke manier je dit kan doen.


Voor wie is deze cursus?

Deze cursus is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel. Zij willen hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel versterken. Ook willen ze betere verkoopresultaten behalen.


Doel van de cursus

De belangrijkste doelstelling van deze cursus is het vergroten van de persoonlijke invloed. Meer aandacht en interesse tonen, waardoor je meer en betere gesprekken voert en klanten weer belangrijk maakt.


Inhoud cursus Klantgericht verkopen in de detailhandel

Het uitgangspunt tijdens de cursus Klantgericht verkopen in de detailhandel is de dagelijkse gang van zaken in jouw bedrijf. Hierdoor kan je de geleerde vaardigheden in de praktijk toetsen.

Onder andere de volgende onderwerpen komen aan de orde:

Interesse in jouw klant, waar blijkt dat uit?

  • Succesbepalende factoren
  • Aandacht voor de klant
  • Begroeten en aanspreken

Overtuigen of verkopen?

  • Weten door vragen
  • Klantgericht overtuigen
  • Meedenken en bij verkoop

Omgaan met weerstand en bezwaren

  • Voorkomen en omgaan met klachten
  • Interesse biedt kansen
  • relatiebehoud

Wil je meer informatie over de cursus Klantgericht verkopen in de detailhandel?

Je kunt ook altijd even contact opnemen met ons als je nog vragen hebt. We helpen je daar graag mee verder.

Kijk ook bij onze andere MKB Cursussen.

Hulp nodig?

Nog vragen? Neem contact op met onze klantenservice.

Peter Langenkamp
Cursus Specialist
Daarom CursusGeregeld.nl

Bij CursusGeregeld.nl maken we je het zo makkelijk mogelijk;

  • Eén aanspreekpunt
  • Geen reserveringskosten
  • Scherpste prijs
  • Altijd in de buurt
  • Gratis annuleren (tot 10 werkdagen voor startdatum)

Vergelijkbare cursussen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien zijn deze cursussen wel interessant voor jou.