Deze cursus is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel. Zij willen hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel versterken en betere verkoopresultaten willen behalen. De belangrijkste doelstelling van deze cursus is het vergroten van de persoonlijke invloed. Meer aandacht en interesse te tonen, door meer en betere gesprekken te voeren en klanten weer belangrijk te maken.
Cursus Verkoop en Acquisitie (2 dagen)
Cursus Verkoop en Acquisitie
Je bent geïnteresseerd in het aangaan van lange relaties met nieuwe klanten. Ook kun je je aanbod laten aansluiten bij de wensen van je (potentiële) klant. Mooi! Maar gebruik je de eigenschappen van het product/dienst niet te vaak om tot een afspraak te komen? Deze informatie is namelijk erg gemakkelijk op internet te vinden. Maar je klant vraagt om de vertaalslag. En wij gaan jou in deze cursus Verkoop en Acquisitie leren hoe je die kunt maken.
Voor wie is deze cursus?
De cursus Verkoop en Acquisitie is voor alle medewerkers die verantwoordelijk zijn voor commerciële klantcontacten.
Inhoud cursus Verkoop en Acquisitie
De cursus duurt twee dagen. Na deze cursus ben jij in staat om op effectieve wijze:
- De persoonlijke invloed in klantrelaties te vergroten
- De communicatieve vertaalslag te versterken
- Betere verkoopresultaten te behalen.
We willen je helpen om je commerciële vaardigheden te verbeteren. Daarom behandelen we onder andere de onderstaande onderwerpen:
Commerciële interesse, echt of toneel?
- Excuses of betrokkenheid
- Vooroordelen in contacten
- Persoonlijke invloed.
Omgaan met weerstand en kritiek
- Aandacht voor verbetering
- Onderhandelen
- Relatiebehoud
Praktijkoefeningen
- Het gesprek, jij begint
- Reacties uit de persoonlijke praktijk
- Onderscheid in persoonlijk optreden
- Evaluatie
Certificaat
Nadat je de cursus hebt afgerond, ontvang je een certificaat van deelname.
Wil je meer informatie over de cursus Verkoop en Acquisitie?
Je kunt ook altijd even contact opnemen met ons als je nog vragen hebt. We helpen je daar graag mee verder.
Interesse in meer cursussen, zoals deze cursus? Wij bieden nog meer cursussen in de categorie Marketing en Verkoop aan. Klik hier voor al ons aanbod.
Voor wie
Deze cursus is voor alle medewerkers die verantwoordelijk zijn voor commerciële klantcontacten.
Na deze cursus ben jij in staat om op effectieve wijze:
• De persoonlijke invloed in klantrelaties te vergroten;
• De communicatieve vertaalslag te versterken;
• Betere verkoopresultaten te behalen.
Om je te helpen je commerciële vaardigheden te verbeteren, behandelen we de onderstaande onderwerpen:
Commerciële interesse, echt of toneel?
• Excuses of betrokkenheid;
• Vooroordelen in contacten;
• Persoonlijke invloed.
Omgaan met weerstand en kritiek
• Aandacht voor verbetering;
• Onderhandelen;
• Relatiebehoud.
Praktijkoefeningen
• Het gesprek, jij begint;
• Reacties uit de persoonlijke praktijk;
• Onderscheid in persoonlijk optreden;
• Evaluatie.