• Introductie;
• Inventariseren leerdoelen;
• Rollenspel één en evaluatie;
• Rollenspel twee en evaluatie;
• Omgaan met verschillende gedragsstijlen;
• Het aankondigen van sancties;
• Rollenspel drie en evaluatie.
Tijdens deze vervolgcursus debiteurenbeheer + telefonisch incasseren leer je vooral je kennis toe te passen. Dit doe je vooral door praktische oefeningen. Bovendien heb je deze kennis opgedaan bij de basiscursus. Je oefent veel met het daadwerkelijk telefonisch incasseren. Dit is in de cursus opgenomen op verzoek van oud-deelnemers.
Deze cursus is bestemd alleen voor mensen die de basiscursus ‘Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren’ hebben gevolgd. Maar ook voor mensen die al ervaring hebben. Maar zij willen graag hun gesprekstechnieken op effectieve wijze fijn slijpen.
Zo krijg je op een praktische manier inzicht in bepaald gedrag van mensen. En je leert ook hoe je hiermee om moet gaan. Bij een incassogesprek kunnen echter de emoties hoog oplopen. Het is hierdoor noodzakelijk dat de debiteurenbeheerder daar professioneel mee omgaat. Je leert ook het effectief aankondigen van sancties (inschakelen incassobureau) en het invoeren van een levering stop. Dit zijn daardoor lastige gesprekken. Hierbij kan de relatie met de klant echt onder druk komen te staan. Je leert de klant te wijzen op de betalingsverplichting zonder daarbij de professionaliteit uit het oog te verliezen. Rollenspellen zorgen voor de praktische vertaling.
In deze vervolgcursus Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
Je kunt ook altijd even contact opnemen met ons als je nog vragen hebt. We helpen je daar graag mee verder.
Liever een andere MKB cursus volgen? Dat kan! Klik dan hier voor meer informatie.
Voor wie
Deze cursus is bestemd voor mensen die de basiscursus ‘Debiteurenbeheer en telefonisch incasseren’ hebben gevolgd en voor mensen die al ervaring hebben, maar graag hun gesprekstechnieken op effectieve wijze willen fijn slijpen.